Studentens lyckliga dagar

Den 14 juni Måndag

Jag har varit väldigt dålig på att blogga den senaste veckan pågrund av allt som hänt runt omkring. Men nu sitter jag hemma i vackra Skärshult och kan äntligen tänka igenom allt som har hänt.

Den 10 juni var vår bal i Schoughs loge. Vi åt god mat, Driftwood company spelade bra musik för oss, vi drack och vi dansade. Nästan hela klassen var med och det var hur kul som helst. Jag och Wiktor var så fina i våra kläder vilket ni ser bild på längre ner. Vi kom hem till Unnaryd vid 2-tiden på natten och somnade på en gång.

Sedan började den sista veckan i skolan. På måndagen fick vi kladdkaka i klassrummet av Marie (vår klassförestånadare), och på kvällen åkte vi till rektor Tommy för att skjuta lerduvor och grilla korv. Vädret kunde ju ha varit bättre kan jag ju tillägga.

Tisdagen blev det lite fest på kvällen, men det blev så dålig stämning så jag, Wiktor, Filip och Rikard drog till Rikards lägenhet där Natacha satt ensam. Där drack vi några öl och hade trevligt. Sedan gick Filip med mig och Wiktor till lägenheten för att laga falukorv, fiskpinnar och makaroner - typ 12 på natten.

Onsdagen innebar städning av lägenheten och av skolan. Städningen blev som effektivast kl:18.00 på kvällen och jag och Wiktor städade fram till kl:22.00. Vi var ett gäng som åt pizza och (jag) drack cider.

Studentdagen (torsdag) började med jordgubbar, socker och mjölk till frukost. Sedan gick vi över till Kalles bonad och hade champagnefrukost med hela klassen. Hela dagen var rolig! Vi fick våra fina hattar, var i kyrkan, fikade, jag fick 2 stupendium - 1 för bästa projekt (3000kr) och 1 för bästa kamrat i klassen (1000kr). Wiktor fick en silverhare för bästa betyg i klassen. Sedan fick vi våra betyg och sen var det utsläppet. Jag var nära på att gråta en gång när bara vildmarkarna och Juha och Magnus var samlade. Vi avtackade varandra och jag sade att jag kommer sakna allihopa. Jag kommer speciellt sakna Juha för han var en speciell lärare. Han kunde se människor på ett underligt sätt, han kunde se saker och sidor hos mig som jag själv aldrig tänkte på och tack vare honom lärde jag mig en hel del om mig själv.
Sedan blev det fest hemma hos Wiktor. Vi firade tillsammans så mina gäster fick också komma hem till honom. Hans släktingar från Los Angeles och Finland kom också vilket var jätteroligt att få träffa dem. Karin och hennes familj kom<3 Det var underbart att få träffa dem! Malin kom också vilket var skitkul :) och många fler.
Det blev mycket lyckat!

På fredagen åkte vi och grattade Rasmus till studenten vid 4-tiden. Vi åt god mat och vid 7-tiden åkte vi till Holm där Rudolf i våran klass bor. Vi skulle ha klassfest. Många kom, men jag hade inte jätteroligt. Det kändes att det bara var killar i sällskapet för det var bara killsnack vilket kan bli så jävla tråkigt att lyssna på. Så jag hade inte jätteroligt. Sedan åkte vi till Halmstad vid halv 12 och gick på olika krogar och dansade och drack. Vi kom hem till Wiktor vid halv 5 på natten.

Resten av helgen var jag hos Wiktor fram tills idag. Det har varit fullt upp hela tiden.

Jag ska komma igång med springningen igen för nu har jag vrit dålig på den fronten i några veckor.

Kramar Jennie


Balen 2010








Studenten 2010


Stupendium för bästa projekt


Stupendium för bästa kamrat i klassen







Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad ni är fina tillsammans! Jag tänker alltid när jag ser er att ni är skapta för varandra! :)

2010-06-14 @ 22:41:29
URL: http://maidenly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0