Tivedens natur och en överraskning

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag jobbar jättemycket, men det har hänt en del annat också.

Den 26 juni
Wiktor och jag vaknade kl:8.00 för att packa det sista inför vår alldeles första semester tillsammans. Vi åkte till underbara Tiveden som ligger vid Vättern. Efter en 4-timmars bilfärd som var jättemysig med musik, prat och pizza så var vi framme vid campingen där jag hade bokat en stuga per telefon. Hemsidan gjorde verkligen inte campingen rättvis! Campingen var jättefräsch och fin, man fick inte ens gå in med skor på toaletterna och duschrummen. Stugan var liten och mysig med en 120-säng som passade oss perfekt! Efter att vi boat in oss lite så åkte vi till Karlsborg för att köpa fiskekort. Vi grillade på kvällen ( jag måste bara tilläga att jag har världens bästa grillmästare som kille), tittade på film och somnade.

Den 27 juni
Underbart väder denna dag med och med ett leende på läpparna åkte vi och fiskade i en ädelfisksjö. Sedan åkte vi till min favoritplats i Tiveden - Vitsand! Det är en plats i nationalparken och där fnns en badplats, en grillplats och massa vandringsleder. Jag var där med min vildmarksgrupp på gymnasiet och jag har alltid gillat Vitsand. Nu gör även Wiktor det! På Vitsand åt vi vår lunch - makaronisallad med tonfisk och gräddfil<3 min favorit. Sen badade vi. Fisket på kvällen var lyckat för min del, jag fick 2 regnbågar men Wiktor gick med förlust tyvärr.

Den 28 juni
Idag skulle vi vandra i Nationalparken. Vi vandrade 3 km till en informationsstuga som hade parkbänkar. Vi tände vår engångsgrill och grillade mina regnbågar som vi hade transporterat hela vägen. Dem var väldigt goda. Vi gick tillbaka svettiga och mätta och sen badade vi i Vitsand.

Den 29 juni
Innan vi skulle åka hem ville vi hitta på någonting, så vi åkte till Fagernäs och gick runt en sjö och tittade på muterade näckrosor. Vissa hade fått en rosa/röd nyans och det var en sjö av få i Sverige som hade sådana. Det var mysigt och varmt. Vi åkte sedan till Vitsand och grillade korv med bröd och sen badade vi innan hemfärden.

Det var en underbar semester med fint väder varje dag och det kunde inte bli bättre, förutom att Wiktor fick nöja sig med småaborrar när vi fiskade.

I söndags överraskade Wktor mig med att komma till mitt jobb och han skulle stanna hos mig tills på tisdag (idag). Vi skulle inte träffas förens på torsdagen annars och jag blev översuperduplycklig!!!

Nu sitter jag efter jobbet i mitt nya fina rum som jag ska pynta med hyllor och tavlor längre fram i veckorna.

Ha en bra vecka!

Kram



Wiktor vid sjön som vi fiskade i.


Min första regnbåge på 1,1kg.


Tivedens nationalpark och Wiktor<3


De muterade näckrosorna.


Jag och Wiktor på Vitsands grillplats.



Vår stuga, den satt ihop med andra stugor men den var liten och mysig :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad mysigt! Har du inga bilder på stugan?

Trev skulle ÄLSKA att åka dit tror jag :)

Saknar dig!

2011-07-06 @ 18:33:14
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Jossan

Sv: Näsh känn ingen press ;) Bara jag som är lite galen... Fina bilder från er semester :) Vi ses på jobbet en dag framöver.. när jag kommit tillbaka! Kram

2011-08-11 @ 15:52:06
URL: http://minmorot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0